ماتریس فاصله

پایان نامه
چکیده

در این پایان نامه ابتدا ماتریس فاصله معرفی و برخی ویژگی های هندسی آن و همچنین رابطه آن با برخی ماتریس های نیمه معین مثبت بیان می شود،در ادامه انواع خاص این ماتریس ها اعم از کروی و چند کروی مورد بررسی قرار می گیرد و آخرین فصل را به بررسی چندجمله ای مشخصه و مساله مقدار ویژه معکوس آنها اختصاص می دهیم و دست آوردهای خود که شکافهای موجود در راه حل های پیشین را برطرف می سازد، ارائه می نماییم.

۱۵ صفحه ی اول

برای دانلود 15 صفحه اول باید عضویت طلایی داشته باشید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

احاطه سازی برای مقادیر ویژه ی ماتریس های فاصله اقلیدسی

در این پایان نامه به معرفی ماتریس های فاصله اقلیدسی و خواص آن ها پرداخته و رابطه بین مقادیر ویژه ی ماتریس های فاصله اقلیدسی و مقادیر ویژه ی ماتریس های نیم معین مثبت متناظر مورد بررسی قرار می گیرد. همچنین ترتیب احاطه سازی گروهی معرفی می شودو نیز خواصی از ماتریس های فاصله اقلیدسی کروی بیان می گردد.

فاصله ی یک ماتریس دلخواه، از مجموعه ماتریس های با مقدار ویژه چندگانه

در این پایان نامه ابتدا با استفاده از قضیه ی مالیشف به بررسی پیدا کردن نزدیکترین فاصله ی یک ماتریس دلخواه از مجموعه ی ماتریس های با مقدار ویژه ی مضاعف پرداخته، سپس این روش را در مورد ماتریس های با مقادیر ویژه ی با تکرار 3 مطالعه می کنیم. همچنین در ادامه به مطالعه ی ماتریس های نرمال پرداخته و صادق بودن قضیه ی مالیشف در مورد این نوع از ماتریس ها مورد مطالعه قرار خواهد گرفت.

توصیف و تقریب مجموعه مقدار ویژه ماتریس فاصله ای متقارن

در این پایان نامه مسئله مقدار ویژه ماتریس ورودی متقارن با آشوبی که متعلق به بازه داده شده، در عناصر آن صورت گرفته باشد، مورد بررسی قرار می گیرد. همچنین توصیفی از نقاط مرزی دقیق را که منجر به معرفی یک الگوریتم تقریب داخلی که در اغلب حالات کران دقیق را تخمین می زند، ارئه می دهیم. قابلیت الگوریتم مذکور را با ارئه مثال هایی آشکار می نمائیم.

15 صفحه اول

ماتریس نمایی در فیزیک

در این مقاله پس از معرفی تابع نمایی، ماتریس نمایی را بیان خواهیم کرد. در ادامه ضمن بیان ویژگی هایی از ماتریس نمایی، چند روش محاسبه آن را به اختصار شرح می دهیم. سپس کاربردهایی از ماتریس نمایی در فیزیک بیان می شود.

متن کامل

فاصله متوقف کننده و افزونگی متوقف کننده ماتریس های بررسی توازن کدهای آرایه ای

کد های آرایه ای ساختار خوبی از کلاس کدهای خلوت شبه دوری ایجاد می کنند که این ساختار شبه دوری با یک روش ساده می تواند کدگذاری گردد. از طرفی مجموعه ی متوقف کننده نقش مهمی در فهمیدن کارایی یک کد خلوت تحت کد گشایی تکراری روی کانال پاک شدگی دارد و این نقش مشابه به نقش کمترین فاصله ی همینگ برای کد گشایی درست نمایی است . با این تفاسیر بدیهی می باشد که محاسبه فاصله ی متوقف کننده برای کدهای آرایه ای از ...

ارزیابی اثرات زیست محیطی سد ایوشان با استفاده از روش ماتریس اصلاح شده لئوپولد و ماتریس

با توجه به مواردی همچون تغییر اقلیم گسترده و در نتیجه افزایش خشکسالی، رشد جمعیت انسانی و به تبع آن افزایش تقاضای جهانی برای انرژی و آب، پروژه‌های بزرگ سدسازی افزایش یافته است. با این وجود بدون تحقیقات جامع، یک پروژه بزرگ مانند سد اثرات برگشت ناپذیر و پیش‎بینی نشده زیادی را روی محیط زیست خواهد گذاشت. بررسیسوابق<...

متن کامل

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه اراک - دانشکده علوم پایه

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023